Loxone en Philips Hue met Brigde versie 2.23 -2018-

Einklappen
X

• Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge
  • Gast

Loxone en Philips Hue met Brigde versie 2.23 -2018-

Hierbij voor de mensen die met Loxone hun Philips Hue Lampen en Schakelaars willen besturen de Software.

Philips sensors.txt
    Philips sturing.txt

Klicke auf die Grafik für eine vergrößerte Ansicht  Name: Capture.JPG Ansichten: 1 Größe: 92,9 KB ID: 143765
    Zuletzt geändert von Gast; 17.02.2018, 12:29.
  • Gast

Hi Roppie,
    could you upload the txt files again, please? i think there was a problem because I can’t download it.
    thanks!

Kommentar

• Gast

Philips sensors.txt

Philips sturing.txt

Kommentar

• kubastedru
        Dumb Home'r
        • 19.01.2017
        • 20

Zitat von roppie
        [ATTACH]n143893[/ATTACH]

[ATTACH]n143894[/ATTACH]
        all good, it is working nicely... slide to dim/there/back is delayed because of desing this is the only potential problem

Kommentar

• Gast

voorbeeld van de Software in Loxone.
          Sensor en Lights

​​​​​​​ Loxone en Philips.Loxone

Kommentar

• grotius
            Dumb Home'r
            • 27.03.2018
            • 27

Is it possible to use the full color temperature range (2200k - 6500k) for the white and ambiance lights? it looks like i cannot get below 2700k

Kommentar

• Davejje
              Extension Master
              • 24.11.2017
              • 173

Ich habe das in meinem Skript geändert. Es ist eine Grundeinstellung, so dass Sie nicht über 6000K hinausgehen können, sondern 2200K verwenden können
              Angehängte Dateien

Kommentar

• grotius
                Dumb Home'r
                • 27.03.2018
                • 27

dank!

Kommentar

• Davejje
                  Extension Master
                  • 24.11.2017
                  • 173

Guten Morgen

Ich habe folgendes! Ich verwende einen Philips Hue-Bewegungsmelder auf der Toilette. In Kombination mit dem oben genannten Skript! Ich stoße jedoch auf ein Problem. Ich frage mich, ob das ein Benutzerfehler von mir ist oder dass mehr Leute das haben und was die Kündigung sein könnte.

Problembeschreibung:
                  Sobald ich in die Toilette gehe, geht das Licht gut an. Ich habe die Zeit (MT AUtomatisch keine Bewegung) auf 120S. Aber wenn du länger im Raum bleibst, geht die Lampe aus, selbst wenn du deine Arme winkst oder ähnliches.
                  Ich bemerke, dass der Puls manchmal extra hoch ist, aber es scheint, dass nichts damit getan wird.

Meiner Meinung nach bedeutet dies, dass die Ausgabe des Skripts 1 Sekunde hoch, dann 20 Sekunden niedrig und dann 1 Sekunde hoch ist.
                  Wenn diese Ausgabe jetzt beispielsweise 22 Sekunden hoch blieb, dachte ich, es wäre anders. Wer hilft mir weiter?
                  Angehängte Dateien

Kommentar

• Gast

Hello,

I'm trying to control a Hue lamp with the script upper but I don't know what's happening, doesn't work!
                    I put the user name and IP and no more (password is not necessary right?). I don't know if the Philips app has to be off or whatever, but doesn't work.
                    inputType should be 3 to control de light from the light control block right?
                    Some ideas?

Sorry for my English.

Kommentar

• Gast
                      Gast kommentierte
                      Kommentar bearbeiten
                      Ok, solved! was my mistake, I wrote all the time USER as my user in Phillips developer, and should be the user that Hue Bridge give to you.
                  • Gast

Hello again,

2 month ago, I bought a White hue lamps, but the control is wore than the RGBW, at least doesn't work like I want.
                    The first point is when I switch on the lamp, always goes to 100% and later goes to the correct value, I can´t change the tone also, so at the end is like a dimmer.
                    Can somebody help me? I'm trying to read the German topic, but with Google translator is very hard.

Thank you in advance.

Kommentar

Lädt...