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[WARNUNG] Loxone Intercom Gen 2 aktuell bekannte Probleme
Daniel, You need to be more specific. Old or new intercom? What do you mean that it is not detected? By what? The miniserver or the new router?
For the gen1 intercom. Before you swap you'll need to log onto your intercom and change the network settings to the new router environment. Then you'll need to do the same in config for the intercom. MS and intercom should be in the same network, i.e. a direct connection between intercom and MS is required.
PS: I just saw that you have the intercom gen2. I guess that similar adaptations are needed.
When connected directly to Unifi devices, the router doesn't detect it, which also means the Miniserver can't see it either. The Intercom has a static IP address assigned both in the Unifi console and on the Intercom itself. I don’t want to keep this additional old router—I’d like to get rid of it completely.
It doesn’t matter whether I connect the Intercom to the UDM Pro or the USW-24-PoE—it never works. Changing ports also doesn’t make any difference. I've tested using the same cable and the same PoE injector.
I'm also attaching an images illustrating the current setup.
ps. On top of that, there is a UDM Pro in the setup as well, but I didn’t include it in the image to keep things simple and avoid unnecessary complications.
So, the old router is switched to bridge mode, so in the Ubiquiti console, it appears as a 3rd party switch. Each device connected to old router (only intercom in this case) gets an IP address from the VLAN range that is assigned to that specific port in USW-24-poe (192.168.30.0/24 mask in my case).
Anyways, I just connected an additional Ubiquiti device, the USW-Aggregation, to the USW-24-POE. I plugged the intercom into the USW-Aggregation, and surprise – it works! But not immediately; it started working only after I disabled following parameters (in port's configuration of USW-Aggregation):
- Spanning Tree Protocol
- LLDP-MED
Now, intercom still doesn't work when connected directly to USW-24-POE (without USW-aggregation), even though I disabled those parameters for that port as well. So, I believe the issue is related to the switch settings (perhabs global switch settings) of Ubiquiti devices, like STP / switch prioritization.
I will play with this a bit, and will see: https://help.ui.com/hc/en-us/article...work-Loops-STP
ps. wanted to add some screenshots here, but looks like it's not possible through "comment"
I also have an Unifi USW 24 POE switch connected to a cloud gateway connected to a modem in bridging mode with a cloud key+. I'm not an expert in networking but I also think some network settings are not correct, whether that's on your intercom or on your network.
da das letzte Update im Eingangspost von 2022 stammt, wollte ich noch einmal nachfragen, welche der erwähnten Probleme in der Zwischenzeit behoben wurden und ob man die Intercom v2 inzwischen empfehlen kann.
Ich nehme an, dass die Delays und Verbindungsprobleme mittlerweile gefixt wurden?
Der Näherungssensor ist ja ein Hardware-Problem – ich vermute, das besteht weiterhin?
Die Kameraqualität wird wohl nach wie vor eher mau sein, aber ich denke, damit könnte ich leben.
Keine Nachtsicht. Um genau zu sein, auch keine Dämmerungssicht.
Keine wirklich gute Möglichkeit bzw. nur Bastellösungen, dass auch als Überwachungskamera nutzen zu können (vgl. Doorbird, Unifi etc. pp. - alle bieten eine Art NVR an, bei Loxone ist dies unterbunden aufgrund - Zitat - Datenschutz ... angeblich...).
So, I operate the Intercom g2 for over 20 customers.
Always with the UDMPro or UDM SE connected to a Unifi SW, usually to a USW per PoE. I've never had any problems with that.
I operate a single installation with a Unifi UDM Pro + Unifi USW-24-POE + Unifi G4 Doorbell and never had any issues.
And spent 400,- € less.
And have vastly better image quality.
And have night vision.
And near to no lag.
And a cool screen on the doorbell...
And an angled mount, which was added free of charge.
Go figure...
Zuletzt geändert von docpayce; In den letzten 2 Wochen.
hab ebenfalls eine Intercom Gen2 und diese reagiert leider noch immer sehr, sehr träge. D.h. wenn jemand anläutet dauert der Verbindungsaufbau oft mal 20-30 Sekunden. Ein Aufbau der Sprechverbindung dauert ebenfalls sehr lange.
Sobald ich den Miniserver direkt an den Switch hänge, hat der keine Internetverbindung mehr. Alle Geräte hängen im selben (virtuellen) Netzwerk. Haben alle die selben Netzwerkeinstellungen. Die Intercom und der Miniserver haben fixe IP Adressen (außerhalb des DHCP Bereichs).
hab ebenfalls eine Intercom Gen2 und diese reagiert leider noch immer sehr, sehr träge. D.h. wenn jemand anläutet dauert der Verbindungsaufbau oft mal 20-30 Sekunden. Ein Aufbau der Sprechverbindung dauert ebenfalls sehr lange.
Über mein Notebook ist sie ganz gut erreichbar; der Ping sieht ebenfalls sehr gut aus.
Habt ihr irgendwelche Ideen oder Verbesserungsvorschläge?
lieben Dank!
Ernsthaft, das mit dem Switch hat Auswirkungen?!
Ich habe bei mir auch Verzögerungen; nicht so starke, aber schon nervig.
Die Intercom hängt am Switch, da dran hängt ein weiterer Switch im HWR, wo der MS dranhängt.
Ich findes es nervig und habe noch keine Logik erkannt, wann die Push ein Bild mitschickt und wann nicht
Ich habe auch teilweise ewige Verzögerungen. Das darf bei einem so teuren Produkt einfach nicht sein.
Hoffe da tut sich endlich was, ein gerade Paketboten sind so unmöglich zu bekommen....
Ich scheine nicht der einzige zu sein, teilweise höre ich es durch´s offene fenster bimmeln und drinnen kommt entweder gar nichts an oder extrem verzögert
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